Tuesday, December 6, 2011

My Love Story PART 5 (True Story)

smbungn part 4... hbngn aku ok je... msj cam biase... mlwak n brgurau... prmpn 2 msh mganggu aku... tp aku msh brsbr..
si die msh ade di smping aku... aku mmpi die akn tnggalkn aku... aku tkut sgt2... mmpi itu mainan tido.. tp aku dpt rse sgle nye akn brakhir... die mula brubah sikap... msj aku ckup ssh nk reply... aku dh tawar hati... 3 hari aku x cntct die... aku xfhm npe die wat aku cmnie... npe die brubah cmnie... die skrg bkn die yg aku knal dlu... lpas 3 hari aku cntct die... pada 11/1/11...


aku msj die kul 10.31am... aku ckp kat die yg hdup aku btol trseksa tnpe die...aku mnderita n kmi hrus brbncg...die rply...


die ckp npe trseksa,die xde ok je...npe hrus nk brgntung hdup pd die...die x brgntung hdup dkt sape2 pown..ckup la dh org gla 2 bt die cmnie, aku pown msh nk brgntung hdup dkt die...aku trkjut die ckp cm2..aku ckp sblom aku knal die len..soal npe aku hrus brgntung hdup pd die...aku sndr xthu npe...aku tnye die ade msalah ke? die ckp xde msalah,die xnk sape2 pown gnggu hdup die... ble die ckp cm2... aku trsentak... n aku dh amek kptsan utk call die mlm nie... utk mgakhiri semua nye... aku dh susun ayt ... blik dr keje... aku kmpulkn sume brg2 yg ade kaitan dgn die...aku smpn dlm 1 kotak trmsuk hp aku skali yg aku gne utkmsj ngn die..gmbr 2 jgn ckp la mmg bnyk...aku cll die mlm 2... aku ckp cmnie... rse nye awk thu kn npe sy cll... sy lpskn awk...sy mnx ampun n maaf di atas sgle kslahan sy... doakan kjayaan sy... sy halal kn sgle pemberian sy... hrp awk jgk bgitu...simple n rngkas...sblom die smpt brckp pape...aku trus matikan... aku thn nangis... bergetar2 suare aku ckp ngn die... aku sendmsj kat die...aku ckp ade pape psanan trakhir sblom aku off trus no couple kmi... die ckp cmnie... kck cume nk ckp thanks atas sgalanya... aku hmpr x cye sume nye dh brakhir... die yg aku cntai spenuh hati aku kini tlh aku lpaskn... aku ckp kat die mse call..

aku ckp aku akn pos 1 surat kat die... lpas je surat 2 smpai kat tgn die... sgle jnji2 kmi akn trbtal...nk thu ape jnji kmi...kmi jnji nk jmpe kat bukit bndera pd 12/4/2012... wluape pown trjd kmi akn jmpe smula p dtrikh 2.. tp jnji 2 dh xde mkne lg...


surat 2 dh siap... cume aku x pos lg... xsempat...




isi kndungn surat 2...



Melepaskan Mu Pergi


Di saat aku mencoretkan kata hati ini...aku di dalam kerinduan yg teramat sgt...kepada seseorang yg telah lama memiliki hati aku ini...aku telah membuat keputusan dan jalan yg aku pilih adalah untuk melepaskanmu...bukan beerti aku membenci mu...namun ini adalah yg terbaik buat kita...bukan bermakna aku sudah berputus asa...kau insan yg sempurna bagiku...tak pernah sedikit pown aku melihat kekuranganmu...


Aku meninggalkan mu bukan kerana aku tak cinta tetapi aku mahu kau menyelami hatimu...siapakah aku di hatimu?...aku ingin kau terokai jiwamu dan mencari adakah aku ini penting dalam hidupmu?...aku semakin terluka dgn sikapmu...hati ku hancur kerana kamu...walau ape pown aku tetap memaafkan di atas ape sahaja yg dirimu lakukan terhadapku...


Terima kasih di atas segalanya...........

Terima kasih di atas sokongan mu selama ini...walau pown aku tak pernah merase cinta mu...terima kasih di atas perhatian dan layanan yg kamu berikan selama ini...tidak perlu lah kamu mencariku...kerana aku akan pergi jauh...bukan untuk melarikan diri tetapi untuk merawat sekeping hati yg telah kau lukai...tentu kamu tertanya-tanya apakah salahmu....tidak perlu aku nyatakan kerana kamu perlu tanye hati kamu...aku cuba sedaya-upaya untuk menyelamatkan hubungan kita ini tapi apakan dayaku... engkau memintaku supaya jangan mengganggu hidupmu... akan ku turuti mahu mu itu... ku tahu di sebalik semua ini pasti ada sesuatu... ku tahu di sebalik perubahan sikap mu ini... namun aku tidak akan bertanya... dan aku akan pura-pura tak tahu... di sebalik kekerasan hati mu masih ada kelembutan... namun ku tak mahu mengharap apa-apa lg... jangan kau pernah salah kan aku atas apa yg terjadi... kerana semua ini adalah kemahuanmu... jaga lah segala barang pemberianku, telah aku halalkan apa saje yg aku berikan padamu...



Aku masih dengan impian ku... akan ku capai cita-cita ku... aku ingin ke universiti... aku ingin ke UTM... itu lah angan-angan ku... di hari konvokesyen ku nanti... pasti aku akan tercari-cari wajah yg aku rindui... tapi tidak juga aku temui... di penghujung usia remaja ku... pasti aku ternanti-nanti... kau menyarungkan cincin di jari manisku... tiba-tiba aku tersedar... semua itu hanya lah khayalan ku... Aku harus melupakan mu.........



Sungguh aku tak sangka, begitu mudah kau melupakan segala-galanya... sedangkan aku... seandai kau tahu betapa aku derita menjalani hidup ini... tidak pernah aku menduga kau sekejam ini... 4 tahun langsung tidak memberi apa-apa erti... sungguh aku terluka dengan sikap mu... Apa salah ku? Apa dosaku terhadapmu? ... satu perkataan yang aku nanti darimu iaitu ucapan maafmu... namun tidak jua kau lafazkan... adakah lebih berharga ucapan itu daripada hatiku ini yang hancur kerana kamu... telah aku tutup pintu hatiku ini... aku tidak akan menerima mana-mana lelaki lagi dalam hidupku... cukup lah 4 tahun aku menghabiskan usia remaja ku... cukup lah 4 tahun aku mempertaruhkan kesetiaanku... cukup lah 4 tahun aku menjaga hatimu... andai kau terluka kerana wanita lain... jangan lah kau mencari aku kerana aku akan lebih terluka melihat kau bersedih... jangan lah kau hiraukan aku... mungkin allah telah tentukan jodoh buatku yg terbaik di antara yg terbaik... aku ingin menjadi wanita yg solehah...



Andai jodoh itu milik kita...tuhan pasti akan menemukan kita suatu hari nanti...doakan aku...andai tiba masa itu...aku pasti akan mencarimu bersama kejayaan yg aku miliki...bersama surat ini aku sertakan result ku...hadiah terakhirku untukmu......



Mama cakap menyintai tak semestinya memiliki... mama cakap tak semestinya kita dapat kahwin dengan orang yg kita sayang... Mama cakap tak semua lelaki itu jujur... Mama cakap pilih lah lelaki yg sayangkan kita bukan hanya kesian... Mama cakap mama selalu berdoa agar anak mama mendapat jodoh yg baik... Apa pown yg mama cakap, terima kasih mama...


Pesanan mama : akak, buka kan lah pintu hati akak untuk orang lain... dari dulu mama dah cakap jangan sayang sangat pada ___... mama tahu akak akan kecewa... mama tahu ___ memang tak nak pada akak kerana akak tak sepadan dengan dia... mama tak nak akak kecewa sehingga tak nak bercinta lagi... mama tak nak kerana ___ akak abaikan kebahagiaan akak... mama tak nak akak study dan berjaya tapi sampai ke tua tidak berumah tangga...



Pesanan amy : sabar ana... pasti ada hikmah nape ___ buat ana camtu... bukan ___ tak sayang ana... dia sayang ana... setiap orang allah dah tentukan jodoh... Cuma lambat dan cepat je... amy percaya perempuan sebaik ana akan mendapat jodoh yg baik-baik juga...



Pesanan wanie : memang susah ana nak lupakan dia... ana harus cuba... semua barang yg ada kaitan atau boleh mengingatkan ana pada dia... ana simpan dalam satu kotak... sekali ana dah simpan... jangan pernah buka lagi kotak tu... kerana kalau ana buka... itu bermakna ana masih tak boleh lupakan dia...



Pesanan shima : ana, ini adalah jalan terbaik... shima tak sanggup tengok ana terseksa... bukan 2 3 bulan ana... dah bertahun ana... shima sendiri tak dapat nak faham hati ___... shima nak cakap kat ana... walaupown kita kenal cara camnie... kita tak pernah jumpa tapi shima respect ana... shima tak sanggup kalau ada orang kata kat ana...


Pesanan adik : akak, jangan sedih... adik, mama dan abah sentiasa sayang pada akak... akak lupakan lah abg ___... dia dah bahagia bersama orang lain tapi akak derita kat sini... bangun lah akak... cari kembali semangat akak yang hilang... adik tak sanggup tengok kakak adik macam nie... adik nak lihat senyuman akak... adik nak dengar akak ketawa... adik terluka melihat akak macam nie... walaupown kita selalu gaduh... akak tetap kakak adik satu-satu nya... adik tak sanggup melihat keadaan akak... nak kata hidup pown tidak... nak kata mati pown tidak... adik percaya kak, satu hari nanti abg ___akan sedar betapa hebatnya cinta akak... tapi akak tak boleh macam nie... kalau apa-apa terjadi pada abah dan mama... sape yg nak jaga adik... akak cakap akak nak capai cita-cita akak... akak cakap akak nak jadi wanita yg berjaya untuk membahagiakan mama dan abah... lupakan abg ___ kak... lupakan dia... buang dia dari hati akak... adik tahu susah akak nak lakukan... tapi akak tak ada pilihan... Abg ___, terima kasih kerana telah merampas segala kebahagiaan kakak adik...


Terima kasih kepada keluarga dan kawan-kawan yg sentiasa ada untuk menyokong diriku... aku hargai segala nasihat kalian...





Insan Yang Bersedia Melepaskanmu,



_________________

(doktor cinta yg terluka)




Luahan Hatiku :



tipu la klu aku x sedih... tp dh xde gune nye lg utk aku brsedih... aku pasrah atas sume nie... klu ini yg trbk aku trime dgn ikhlas... shngga ke saat ini... aku msh mnyayangi nye... tp utk mncari die semula... x mungkin... kerna aku msh pnye maruah dan jgk hrga diri... aku yakin klu die msh sygkn aku... die pasti akn cari aku... tp klu aku dh xde lg di hati nye... biarlah takdir yg menentukan jalan hidup kami ini... sesaat aku xprnh lupakan die... aku msh mmpu trsenyum...nmun di hati ku xde org yg thu... kpd kamoo yg brjye mghncurkn hbngn aku n die... thanks..."KALAU CINTA SUDAH DI HATI,TIAP DUGAAN BAGAIKAN MIMPI''..prinsip ini... akn trkubur brsme knangn kami...

syg... terima kasih atas sume ini... aku tdk prnh slhkn mu... semoga kamoo bhagia...air mata ku kini bagai tiada hrga...


p/s : kpd kwn2 yg mgikuti kisah sy nie...thanks k... just utk ske2... xde niat pape pown... kini sy dh blaja menerima hakikat... alhmdulillah.. kini cinta sy hnya utk yg maha esa dan sy rse tenang sekali.. selepas sy ptus dgn die.. sy tlh create page... KALAU CINTA SUDAH DI HATI, TIAP DUGAAN BAGAIKAN MIMPI...  rupa nya bkn hnya sy yg kecewa krn cnta tp rmi lg kwn2 yg senasib... dan kini sy tlh mngetahui hukum couple.. terima kasih ya Allah krn tlh mmbuka kan hati hmba mu ini... sy hnya mnusia biasa yg x trlpas dri mlkukan dosa... kini hnya pada mu ya allah aku labuh kan cinta.. dan cinta ku hnya buat insan yg bergelar suami.. pelihara ku ya allah dari cinta yg mnyesat kn sprt cinta yg sblom ini aku prnah lalui.. lindungi aku ya allah...

kwn2.. jgn la mnjdi sprt sy.. kejar dlu keredhaan illahi.. insyaallah cnta dunia kn dtg kmudian... semoga kisah sy nie di jdi kn pngajaran... sy sbr brthun2 hrp die brubah tp trnyata tidak.. harap die bhagia slalu...

No comments:

Post a Comment