Monday, November 14, 2011

Petua Untuk BERSAUNA

Jika anda suka pergi bersauna, anda perlukan disiplin, komitmen dan usaha yang konsisten. Selain bertujuan untuk melihat kesan yang ketara, anda juga dinasihatkan untuk menjaga pemakanan. Jauhkan amalan memakan makanan yang mengandungi lemak yang berlebehin.

1. Minum Air Setiap Hari – Anda perlu meminum yang secukupnya untuk mengelakkan badan terhidrat apabila bersauna. Air mampu membantu badan anda mengeluarkan toksin. Selain itu air juga membantu meningkatkan kadar metabolism dalam badan. Minum air sebelum dan selepas bersauna. Ini penting, agar badan anda tetap berasa segar dan bertenaga. Ia juga akan membuatkan badan anda lebih bersedia untuk mengeluarkan peluh dalam kadar yang banyak. Peluh yang dikeluarkan amat baik dari sudut kesihatan kerana ia menghilangkan lemak dan membuang toksin di dalam badan.

2. Mandi Selepas Peluh Kering – Anda mesti mengeringkan badan seketika sehingga peluh di badan benar-benar kering dan ini bertujuan untuk mengelakkan masalah kulit seperti panau dan lain-lain.




No comments:

Post a Comment