Monday, July 22, 2013

Kekalkan kualiti wajah

Rumusan campuran biji matahari, esktrak bali dan timun lembutkan tekstur kulit

Kualiti kulit wajah lazimnya, dinilai berdasarkan keadaan kulit yang elok, tidak berjerawat atau tiada sebarang cela yang timbul. Apabila sudah mengenalpastinya, tindakan dilakukan ialah terus menggunakan produk yang biasa di aplikasi pada kulit wajah supaya kesannya tetap kekal sama tanpa sebarang perubahan drastik. 

Namun, jangan terlupa kerana perubahan kulit wajah juga boleh berlaku disebabkan oleh peredaran masa, situasi, tekanan kerja dan diri, perubahan hormon serta keadaan persekitaran yang sering berubah. 

Akibatnya, tanpa regim penjagaan yang sebenar, kulit wajah tidak berupaya mengekalkan kualiti manakala kesegarannya akan hilang lama kelamaan. 


Prihatin dengan masalah yang mungkin dihadapi oleh sesetengah wanita, Clinique memperkenalkan losyen pelembap, Dramatically Different Moisturizing Lotion+ yang memberi perubahan positif kepada kulit wajah. 

Losyen itu dirumus oleh pakar Clinique dengan kerjasama ahli dermatologi menerusi penyelidikan bahan terbaru dan teknologi berterusan bagi memastikan pengguna mendapat kebaikan yang maksimum. 

Tekstur lembut 

Selama hampir tujuh tahun, tiga formula pakar dermatologi, 53 penyelidikan dan 100 percubaan dilakukan bagi mendapatkan hasil produk yang sangat bernilai ini dengan kelebihan meningkatkan kekuatan kulit wajah sebanyak 54 peratus dalam tempoh lapan minggu penggunaan tanpa mengubah teksturnya yang lembut. 
Bahkan, hasilnya turut memberi dua kali ganda kelembapan bagi memastikan kulit terhidrat dengan selesa sepanjang hari dan menjadikan kulit sihat serta mampu menangani masalah persekitaran yang kurang elok. 

Timbalan Presiden Clinique Pembangunan Pendidikan Global, Janet Pardo , berkata bagi membuktikan produk ini berkesan, kebanyakan kulit wanita yang diuji terdiri daripada kulit kusam, kering, kemerahan, gatal dan sebagainya. 

“Gejala ini boleh diklasifikasikan sebagai kulit yang lemah dan tidak sihat. Ujian dilakukan bukan saja pada skala kecil tetapi diuji pada 1,600 wanita di lima negara yang memiliki pelbagai jenis etnik, masalah kulit, jenis kulit dan peringkat usia di seluruh dunia. Hasilnya sangat menakjubkan. Kebanyakan kulit mereka menjadi lembut, licin, kekal selesa dan lembap sepanjang masa,” katanya pada majlis pelancaran produk baru berkenaan. 

Hadir sama pada pelancaran produk baru-baru ini ialah Pengarah Clinique Pembangunan Pendidikan Global John Miller, Pengarah Eksekutifnya, Pamela Hoffman dan Pengarah Pakar Perkhidmatan dan Pembangunan Pendidikan Global, Erin Burke. 


Kuatkan daya tahan kulit 

Bahan kompleks yang digunakan bagi memberi kekuatan kepada kulit wajah pula ialah campuran biji matahari, esktrak bali dan timun yang membantu menguatkan daya tahan kulit serta kesan daripada persekitaran yang kurang elok. 

Bahan untuk melembap ialah hyaluronic asid yang terbukti efektif membantu melembapkan bagi penghidaratan lebih baik; glycerin mampu menyerap air dan urea untuk memastikan kulit sihat. 

Kata Janet, pelembap terbaik di dunia boleh didapati, tetapi jika kulit tiada ketahanan rosak, kelembapan itu akan kering begitu saja. 

“Dua aspek ini sangat penting bagi mendapatkan kulit wajah yang sihat, malah ia boleh menjadikan kulit muda, bercahaya dan tahan lama,” katanya.

No comments:

Post a Comment